o firmie
Kim jesteśmy
Jesteśmy agencją nieruchomości komercyjnych z Gdańska. Specjalizujemy się w wynajmie magazynów, biur i lokali usługowych. Zajmujemy się zarządzaniem obiektów komercyjnych, analizą rynku nieruchomości i doradztwem. Realizujemy również projekty inwestycyjne – od pozyskania i przygotowania gruntów, przez komercjalizację i budowę, aż po sprzedaż gotowej powierzchni. Pośredniczymy przy sprzedaży i zakupie gruntów pod inwestycje.
W Querco Property zapewniamy kompleksowe rozwiązania dla nieruchomości komercyjnych w całej Polsce. W ofercie posiadamy hale magazynowe do wynajęcia w Gdańsku, Gdyni i pozostałych kluczowych miastach Polski. Oferujemy również szeroki wybór biur na wynajem i lokali użytkowych w Trójmieście.
Współpracę opieramy na zaufaniu i długoterminowych relacjach bo sukces naszych klientów jest naszym sukcesem.
FRONT OFFICE
Adam Nowacki
CEO
Marek Boczula
COO
referencje
Opinie naszych klientów
Globalway Sp. Z o.o.
2021 r.
Rol Ryż Sp. Z o.o.
2021 r.
Green & Joy Cash & Carry Gdańsk Sp. z o.o.
2020 r.
Nefab Packaging Poland Sp. z o.o.
2015 r.
DTA Sp. z o.o.
2019 r.
usługi
Czym się zajmujemy
REPREZENTACJA NAJEMCY
Prawidłowe rozpoznanie potrzeb klienta, w połączeniu z rzetelną analizą rynku podaży to gwarancja optymalnego najmu obiektów komercyjnych. W ramach usługi Reprezentowania Najemcy wykonujemy szereg szczegółowych analiz. Kluczowa, Comparison & Cash Flow, pozwala w rzetelny i obiektywny sposób porównać rożne opcje dostępnej powierzchni pod kątem lokalizacji, standardu, komunikacji, kosztów najmu i innych czynników mających realny wpływ na przyszłe funkcjonowanie firmy. Szczegółowa wiedza i dogłębna znajomość lokalnego rynku nieruchomości komercyjnych, które posiadamy, pozwalają naszym klientom na podjęcie świadomej decyzji i wybór najkorzystniejszej opcji.
WYNAJEM
Efektywny wynajem nieruchomości komercyjnych, wymaga stałego monitorowania szybko zmieniających się trendów. W ramach usługi zapewniamy pełne wsparcie w doborze powierzchni do określonych potrzeb. Nasze wieloletnie doświadczenie oraz znajomość rynku nieruchomości, gwarantuje możliwość dokonywania optymalnych wyborów przez naszych klientów. Wykonujemy prognozy przepływów finansowych zapewniając przejrzystość przyszłych kosztów, indywidualnie dla każdej lokalizacji. Gwarancją płynności procesu jest przygotowany przez nas harmonogram projektu, którego realizację nadzorujemy.
SPRZEDAŻ
Sprzedaż i zakup nieruchomości komercyjnej to proces wymagający wykonania szeregu analiz umożliwiających podjęcie trafnej decyzji inwestycyjnej. W tym celu przeprowadzamy kompleksowe due dilligence dla prawidłowej oceny atrakcyjności projektu. W oparciu o indywidualne preferencje klientów aktywnie poszukujemy nieruchomości komercyjnych – magazynów, biur, gruntów inwestycyjnych i zapewniamy wsparcie w procesie zakupu. Przygotowujemy nieruchomości do sprzedaży poprzez wdrożenie indywidualnej strategii marketingowej i rekomercjalizację, co ma bezpośredni wpływ na zwiększenia wartości transakcji.
ZARZĄDZANIE
Skuteczne zarządzanie nieruchomością to kluczowy element dla jej prawidłowego funkcjonowania. Klientom oferujemy profesjonalny serwis obsługi na każdym etapie projektu. Zapewniamy przygotowywanie i wdrożenie optymalnych planów zarządzania budynkami, co wpływa na zwiększenie rentowności i atrakcyjności projektu w fazie zarówno deweloperskiej, jak i inwestorskiej. Naszym priorytetem jest ciągłe podnoszenie kompetencji. Wysoką skuteczność działań osiągamy łącząc utrzymanie dobrych relacji z najemcami z transparentną współpracą z właścicielami nieruchomości.
DORADZTWO I KONSULTACJE
Usługi doradztwa mają na celu zwiększenie świadomości inwestorów w zakresie optymalizacji posiadanych przez nich aktywów. Dzięki posiadanej wiedzy, znajomości rynku nieruchomości i śledzeniu światowych trendów, zapewniamy naszym klientom profesjonalną obsługę. Pomagamy zwiększyć wartość portfela inwestycyjnego, przy jednoczesnej minimalizacji ryzyka. Współpracujemy z klientami instytucjonalnymi i indywidualnymi niezależnie od stopnia ich doświadczenia inwestycyjnego.
INWESTYCJE BTS I BTO
Projekty hal magazynowych typu BTS i BTO są odpowiedzią na szereg indywidualnych, często specyficznych potrzeb klientów. Magazyny „szyte na miarę” są realizowane na indywidualne zamówienie, dzięki czemu gwarantują optymalne wykorzystanie powierzchni budynku. W ramach usługi zapewniamy pełne wsparcie - od wstępnej analizy kosztów budowy hali magazynowej, poprzez wybór lokalizacji, zlecenie projektowe i uzyskanie pozwoleń, aż po nadzór inwestorski nad realizacją projektu. Naszych klientów wspieramy także w pozyskaniu inwestora zastępczego.
AKTUALNOŚCI
Bądź z nami na bieżąco
Querco zwiększa skalę, otwiera nowe oddziały na terenie kraju i intensywnie rozwija dział Industrial. - Plan, który wdrażamy wynika z potrzeb naszych klientów – mówi dla PropertyNews.pl Marek Boczula, współzałożyciel i COO Querco.
Querco Property to firma, która oferuje partnerom biznesowym zintegrowane i szyte na miarę usługi doradcze w kluczowych sektorach nieruchomości komercyjnych.
Querco specjalizuje się, m.in. w zarządzaniu i komercjalizacji nieruchomości komercyjnych, w tym budynków produkcyjno-magazynowych, biurowców, obiektów usługowych oraz w doradztwie przy kupnie/sprzedaży gruntów inwestycyjnych.
Zespół Querco tworzą eksperci z dużym doświadczeniem na rynku nieruchomości komercyjnych.
Agencja doradcza Querco ma swoją siedzibę w Gdańsku. Na przełomie 2023/2024 rozpoczęły działalność dwa nowe oddziały: we Wrocławiu i w Warszawie.
Trójmiejska agencja doradcza Querco powstała w 2015 roku z inicjatywy dwóch partnerów: Adama Nowackiego, doświadczonego już wtedy doradcy z ponad 8-letnim stażem oraz Marka Boczuli, który dopiero zaczynał swoją przygodę z rynkiem magazynowym. Od początku postawili na specjalizację w doradztwie na rynku nieruchomości komercyjnych, by tym samym zagospodarować niszę, jaką w owym czasie zaobserwowali w regionie.
W Trójmieście nie było wówczas agencji, które specjalizowały się w wynajmie nieruchomości stricte komercyjnych – wspomina Marek Boczula, współzałożyciel i COO Querco.
– Działające w regionie firmy - zarówno lokalne jak i te o zasięgu ogólnopolskim - nastawione były głównie na obsługę rynku mieszkaniowego, częściowo uzupełnionego o oferty rynku komercyjnego. Nie było też oddziałów międzynarodowych agencji doradczych, a oferta nowoczesnych powierzchni w Trójmieście, poza pojedynczymi projektami, dopiero zaczynała się tworzyć – dodaje.
Przecierając szlaki
Zaczynali od podstaw - bez dużego doświadczenia na rynku A-klasowym i bez zewnętrznego finansowania czy wsparcia rozpoznawalnego brandu. - Naszym celem od samego początku było kompleksowe, długoterminowe doradztwo na rynku nieruchomości komercyjnych na wszystkich etapach współpracy – mówi Marek Boczula.
Pierwsze miesiące działalności Querco upłynęły na mozolnej pracy w pozyskaniu klientów zainteresowanych najmem lub zakupem powierzchni komercyjnych. W sektorze magazynowym w tym czasie najbardziej popularne były transakcje dotyczące powierzchni nieprzekraczających 3 tys. mkw. – Wynajmowane moduły tej wielkości były wówczas uznawane za stosunkowo duże na rynku trójmiejskim – przypomina.
Z biegiem czasu grono partnerów „zasilili” również duzi międzynarodowi gracze, w tym, m.in. Nefab, Northvolt, czy wchodzący w tamtym czasie na polski rynek Globalway.
- Widzimy, że klienci potrzebują kompleksowego doradztwa i często niestandardowego podejścia – komentuje Marek Boczula podając jako przykłady, np. wsparcie techniczne przy zdaniu i przejęciu nieruchomości albo pomoc debiutującym na polskim rynku firmom w stawianiu pierwszych kroków i to niekoniecznie związanych bezpośrednio z transakcją najmu powierzchni.
Jak wspomina, kolejne kontrakty to efekt ciężkiej pracy i rekomendacji. – Firmy przekazują sobie informacje na temat jakości naszej współpracy. Cieszy nas, że ta grupa stale rośnie czego potwierdzeniem jest fakt, iż nie straciliśmy żadnego z ówczesnych partnerów, a wiele firm współpracuje z nami do dzisiaj – podkreśla Marek Boczula. - Razem zaczynaliśmy przygodę z rynkiem obiektów klasy A i razem cały czas rośniemy - dodaje.
Dla Querco najważniejsze jest utrzymanie wysokiego standardu obsługi klientów. - Wiemy, że nasz rozwój jest ściśle powiązany z sukcesami naszych partnerów - podkreśla COO firmy.
Querco zajmuje się również najmem powierzchni biurowej, budową strategii oraz transakcjami sprzedaży. Firma ma na koncie już sporo sukcesów.
– Na początku działalności sami wprowadziliśmy się do budynku, gdzie zajęliśmy dosłownie 50 mkw. W konsekwencji naszych dalszych działań, cały biurowiec został wynajęty firmie, która w ramach ekspansji, przejęła również powierzchnię naszego biura – wspomina Marek Boczula. – Szczęśliwym zbiegiem okoliczności jeden z naszych partnerów zaproponował nam współpracę przy projekcie zakupu biurowca o powierzchni ok. 4 tys. mkw. w dzielnicy Gdańsk-Wrzeszcz. W ramach projektu zostaliśmy współwłaścicielami a zarazem najemcami budynku.
Querco wychodzi w inne regiony
Od kilku miesięcy trójmiejska agencja doradcza zwiększa zasięg działania i intensywnie rozwija działy Industrial oraz Land & Investment.
Plan, który wdrażamy wynika z potrzeb naszych klientów. Tylko w ubiegłym roku skomercjalizowaliśmy ok. 100 tys. mkw. powierzchni magazynowej i około 15 tys. mkw. powierzchni biurowej. Połowa transakcji, przy których doradzaliśmy dotyczyła obiektów zlokalizowanych poza Trójmiastem. Chcemy być bliżej rynków, na których działamy – mówi Marek Boczula.
- Pod koniec ubiegłego roku uruchomiliśmy oddział we Wrocławiu, kolejny oddział – w Warszawie – rozpoczął działalność na początku 2024 roku – podkreśla współzałożyciel i COO Querco.
Firma sukcesywnie powiększa zespół, który tworzą doświadczeni na rynku nieruchomości komercyjnych eksperci, ale jak zapewniają szefowie firmy, zależy im na przemyślanym skalowaniu biznesu i ludziach zaangażowanych w pracę, którą wykonują.
- Querco ma 12-osobowy zespół, co dla wielu klientów często jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę złożoność procesów, które realizujemy – mówi Marek Boczula. –Dzięki pełnej kontroli nad procesami jesteśmy w stanie utrzymać wysoki standard usług, a na tym nam najbardziej zależy.
Querco doradza długoterminowo
Dla Querco kluczowe w biznesie są relacje, które nie kończą się po sfinalizowaniu transakcji.
Zaufanie i podstawę do ewentualnej dalszej współpracy buduje się w trakcie realizowanych wspólnie z klientami projektów – mówi Marek Boczula. – Nie pośredniczymy w transakcjach. Doradzamy i pokazujemy partnerom możliwości i ryzyka, które należy uwzględnić w procesach decyzyjnych.
Żródło: www.propertynews.pl
Znana ze sprzedaży i dystrybucji designerskich lamp - firma LVT zwiększyła do 6,5 tys. mkw. wynajmowaną powierzchnię magazynową w Parku Logistycznym Gdańsk Airport. Dzięki transakcji marka zabezpieczyła swoje potrzeby lokalowe na najbliższe lata.
LVT wybrało Park Logistyczny Gdańsk Airport z uwagi na jego strategiczną lokalizację.
Park Logistyczny Gdańsk Airport działa na terenie przemysłowej dzielnicy Gdańsk-Kokoszki, w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska.
W procesie najmu powierzchni w Parku Logistycznym Gdańsk Airport, firmę LVT wspierała agencja Querco Property.
LVT to firma działająca w branży oświetleniowej. Sprzedaje designerskie lampy, łączące nowoczesność z funkcjonalnością. Marka nie tylko zajmuje się dystrybucją produktów oświetleniowych, ale też dysponuje dużą przestrzenią magazynowo - biurową, co umożliwia sprawną obsługę klientów oraz efektywne zarządzanie operacjami logistycznymi.
Strategiczna lokalizacja parku magazynowego
LVT wybrało Park Logistyczny Gdańsk Airport z uwagi na jego strategiczną lokalizację. Park oferuje nie tylko nowoczesną przestrzeń magazynową, ale także dogodny dostęp do lotniska i portów DCT i BCT, co jest kluczowe dla firmy operującej w branży oświetleniowej, wymagającej efektywnego transportu i logistyki.
Wybór Parku Logistycznego Gdańsk Airport jest strategicznym krokiem, umożliwiającym nie tylko efektywne zarządzanie naszymi zasobami, ale także tworzenie inspirującej przestrzeni do dalszego poszerzania portfolio produktów naszych marek. Zalety tej lokalizacji, takie jak: szybki dojazd z lotniska Gdańsk - Rębiechowo, bliskość portów oraz dobra infrastruktura, spełniły nasze oczekiwania - komentuje Marcin Abramowicz, prezes zarządu LVT.
LVT wynajęła sąsiedni moduł
Priorytetem w poszukiwaniu powierzchni magazynowej dla LVT było utrzymanie lokalizacji blisko lotniska Gdańsk - Rębiechowo, z uwagi na korzyści operacyjne oraz komunikację dla pracowników. Firma zdecydowała się na ekspansję w kompleksie, w którym dwa lata temu rozpoczęła się współpraca z agencją Querco Property.
- W związku z intensywnym rozwojem, podjęto decyzję o wynajęciu sąsiedniego modułu, w którym przystosowano infrastrukturę w taki sposób, by można było efektywnie wykorzystać przestrzeń. Dzięki tym krokom, firma LVT zabezpieczyła swoje potrzeby magazynowe na najbliższe lata - komentuje Dominika Walas, Senior Property Negotiator Querco Property.
Biznes w dobrej lokalizacji
Park Logistyczny Gdańsk Airport mieści się na terenie przemysłowej dzielnicy Gdańsk-Kokoszki, w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska. Dojazd z lotniska Gdańsk - Rębiechowo zajmuje zaledwie 10 minut, natomiast z Portu Morskiego Gdańsk - 20 minut.
Obiekt jest też doskonale skomunikowany z głównymi drogami, w tym obwodnicą Trójmiasta (droga S6/E28 - przyszła autostrada A1).
AGC Automotive Poland, renomowany producent i dostawca szkła dla #automotive przemysłu, wprowadzi się do 7R Park Łódź East I, zajmując blisko 7 000 mkw. powierzchni magazynowej i 150 mkw. biur.
7R Park Łódź East I to nowoczesny #warehouse park składający się z trzech hal o łącznej powierzchni ok. 100 000 mkw. Znajduje się we wschodniej części Łodzi, w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A1, tuż przy węźle Brzeziny. Dla NordGlass będzie to główny hub dystrybucyjny w Polsce. W procesie najmu NordGlass reprezentowali doradcy QUERCO PROPERTY.
– Jesteśmy przekonani, że 7R Park Łódź East I zaoferuje NordGlass doskonałe warunki do dalszej ekspansji i pozwoli na efektywną konsolidację operacji logistycznych w Polsce – komentuje Marek Kurzątkowski, Dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych w Querco Property.
"Strategiczne położenie Łodzi przyciąga najważniejszych graczy na rynku. NordGlass to kolejna renomowana marka, która zdecydowała się na wybór 7R Park Łódź East I. Potwierdza to atrakcyjność lokalizacji projektu i potencjał, jaki oferuje" – podsumowuje Joanna Ociepka – Wojciechowska, CCIM, Regional Leasing Director w 7R.
Wśród dotychczasowych najemców 7R Park Łódź East I znajdują się takie firmy jak Maersk Group czy Castorama France. Magazyny posiadają poziom #BREEAM bardzo dobry.
Globalway wynajęła nowe biuro w, należącym do spółki GNT Ventures, gdańskim biurowcu Cube Office Park. Nowa siedziba o powierzchni 710 mkw. to kolejny krok na drodze do rozwoju firmy.
Globalway upodobał sobie Gdańsk już w 2018 r. jako główny Hub Europejski do dystrybucji towarów sprzedawanych pod marką Costway w całej Europie. Umożliwia to świetne połączenie morskie gdańskiego DCT z portem Ningbo w Chinach. Oprócz funkcjonującego hubu logistycznego o powierzchni ponad 50 tys. m2 blisko DCT w Gdańsku, Globalway zdecydował się na wynajem ponad 700 m2 powierzchni biurowej, gdzie ulokowane zostaną struktury właścicielskie polskiej spółki, jak również m.in. prężnie rozwijający się dział logistyki i spedycji zarządzający swoimi magazynami i ciągle rozbudowywaną flotą samochodów ciężarowych, dział marketingu, finansów i inne. Możliwość adaptacji obiektu do potrzeb klienta oraz lokalizacja pozwalająca na szybkie połączenie z hubem magazynowym okazały się kluczowymi aspektami, którymi Globalway kierował się przy wyborze Cube Office Park. Przeprowadzka planowana jest na rok 2024.
– Decyzja o wynajęciu nowego biura pozwoli nam jeszcze efektywniej obsługiwać naszych klientów i zyskać lepszy dostęp do strategicznych zasobów logistycznych regionu – zauważa Artur Fiet, Chief Operating Officer Logistics w Globalway/Costway – Biuro zostanie zaaranżowane w nowoczesny sposób, sprzyjający produktywnej pracy wszystkich działów Globalway oraz Costway. Po raz kolejny, dzięki wsparciu Querco Property i dokładnej analizie rynku, byliśmy w stanie podjąć właściwą decyzję – budynek Cube okazał się idealnym wyborem dla naszej firmy. Jest to partnerstwo przynoszące korzyści obu stronom. Niemniej ważne podczas negocjacji było elastyczne podejście właściciela budynku, na co mogliśmy liczyć ze strony TFG.
– Nasza współpraca w sektorze magazynowym trwa już od 2018 r., kiedy to Globalway rozpoczynał działalność w Polsce. Wtedy doradzaliśmy przy najmie pierwszego magazynu, o powierzchni niespełna 3 500 m2, co przełożyło się na późniejszy wspólny sukces i ekspansję na ponad 50 000 m2 – przypomina Marek Kurzątkowski, Director Industrial Agency w Querco Property.
– Nasze wcześniejsze doradztwo zaowocowało zaufaniem ze strony Najemcy i powierzeniem nam misji znalezienia biura dla siedziby Globalway i Costway w Polsce. Gruntowna analiza rynku w połączeniu z dogłębną znajomością specyfiki działania Globalway poskutkowały wyborem budynku Cube Office Park. Okazał się on najkorzystniejszy pod względem lokalizacji, jak i możliwości dalszego, dynamicznego rozwoju firmy w Polsce. Nowe biuro będzie wizytówką firmy i umożliwi pracę nad kolejnymi projektami w nadchodzących latach – komentuje Filip Janiak, Senior Property Negotiator z Querco Property.
Cube Office Park, to wyjątkowe miejsce na mapie Gdańska, zarządzane przez TFG Asset Management. Kompleks biurowy składa się z trzech niezależnych budynków w standardzie klasy A, których łączna powierzchnia najmu wynosi ponad 21 tys. m2. W ostatnim czasie obiekt przeszedł liczne modernizacje w duchu zrównoważonego rozwoju, co wpływa na polepszenie warunków pracy najemców oraz minimalizację ponoszonych przez nich kosztów. Na terenie kompleksu znajduje się wiele udogodnień, takich jak: stojaki na rowery, przebieralnie i prysznicownie, kantyna pracownicza z zewnętrznym ogrodem czy garaże, a także specjalne szyby, ograniczające wpadanie ostrego światła do wnętrz. Dogodna lokalizacja, proekologiczne rozwiązania i wystrój, to cechy wyróżniające Cube Office Park na tle innych nieruchomości biurowych w regionie.
– Przedstawiciele firmy zdecydowali się na ten prestiżowy punkt przede wszystkim ze względu na doskonałą lokalizację Cube Office Park. Bezpośredni dostęp do komunikacji miejskiej, portu czy lotniska ułatwi niejedną podróż. Nie bez znaczenia pozostaje także nowoczesny i minimalistyczny design całego kompleksu, w którym zdecydowanie nie brakuje kontaktu z naturą. W swojej strategii stawiamy na działania zrównoważone i optymalne, tym samym oferując naszym klientom elastyczne warunki najmu – dostosowane do ich preferencji. Po raz kolejny widzimy, że nasze starania są dostrzegane i bardzo cieszymy się na powitanie Globalway w naszych progach – mówi Adrian Bojczuk, Leasing Director w TFG Management.
Firma Vetro świadcząca usługi logistyczno-spedycyjne wynajęła w Kowalach k. Gdańska ponad 5,6 tys. m kw. powierzchni magazynowej oraz ponad 740 m kw. powierzchni biurowo-socjalnej. Obiekt należy do firmy deweloperskiej Torus. W transakcji najmu pośredniczyła firma Querco Property, a umowa podpisana została na okres 63 miesięcy.
Firma Vetro powstała w 2004 roku i od początku swojej działalności świadczy profesjonalne i kompleksowe usługi logistyczno-spedycyjne w transporcie krajowym i międzynarodowym. Wykorzystuje Gdański Terminal Przeładunkowy wraz z przestronnym magazynem portowym o powierzchni 10 tys. m kw., dzięki któremu oferuje usługi przeładunkowo-składowe towarów. Rosnące potrzeby firmy skłoniły ją do zwiększenia potencjału magazynowego i administracyjnego.
- Do poszukiwania nowych przestrzeni magazynowych skłonił nas wzrost masy przeładowywanych i składowanych towarów. Ważnym czynnikiem było również uwolnienie powierzchni magazynowych dla towarów wymagających dozoru celnego, których obsługę realizujemy w naszym magazynie na terenie Wolnego Obszaru Celnego w Gdańsku. Towary niewymagające relacji burtowej i niebędące pod dozorem celnym zostały w całości relokowane do nowo pozyskanego magazynu w Gdańsk – Kowale - mówi Paweł Szpiller, General Manager Logistics w firmie Vetro.
Pozyskanie nowej powierzchni magazynowej w Gdańsk – Kowale, zlokalizowanej przy głównych trasach komunikacyjnych łączących porty Gdańska i Gdyni z siecią dróg krajowych, pozwala firmie zoptymalizować procesy logistyczne, ponadto także rozszerzyć zakres usług dla klientów portu Gdynia.
- Sądzimy, że zwiększenie powierzchni magazynowych wraz z poszerzeniem bazy potencjalnych klientów obsługiwanych przez port Gdynia będzie dla nas podstawą dalszego wzrostu i umocnienia pozycji na dynamicznie rozwijającym się rynku. Bardzo doceniamy profesjonalizm i zaangażowanie Querco Property w poszukiwanie i późniejszą finalizację umowy pozyskania powierzchni magazynowej, co uczyniło cały proces sprawnym i nieangażującym – dodaje Paweł Szpiller.
- Z firmą Torus współpracujemy już od długiego czasu, natomiast do tej pory głównie przy wynajmie powierzchni biurowych. Cieszymy się, że deweloper powierzył nam rekomercjalizację swojego budynku magazynowego, w trakcie której mogliśmy wykorzystać swoje doświadczenie. Prowadziliśmy rozmowy z wieloma firmami zainteresowanymi wynajęciem powierzchni, natomiast ostatecznie właściciel zdecydował się na podpisanie umowy z firmą Vetro. W naszym odczuciu jest to bardzo dobra decyzja dla obu stron. Vetro ma duże doświadczenie na rynku logistycznym w szczególności w obsłudze nietypowych towarów. W celu zwiększenia możliwości przeładunkowych i składowych firma postawiła na niezależny budynek, który spełnia wymogi do składowania szerokiego wachlarzu towarów i ich obsługi wózkami ciężkimi. Obiekt Torusa wpisał się w potrzeby Vetro - jest murowany, bez systemu tryskaczy, z posadzką o wysokiej nośności – co obecnie na rynku, gdzie dominują budynki A-klasowe, jest rzadko spotykane – komentuje Marek Boczula, COO w firmie Querco Property.
Centrum logistyczno-magazynowe usytuowane jest przy ul. Energetycznej 6 w miejscowości Kowale, graniczącej z południowo zachodnimi obrzeżami Gdańska, w dynamicznie rozwijającej się strefie magazynowo – spedycyjnej wzdłuż obwodnicy Trójmiasta. Całą nieruchomość stanowi działka o powierzchni 23 tys. m kw., zabudowana halami magazynowymi z częścią biurowo-socjalną o łącznej powierzchni blisko 9100 m kw. Nowoczesne magazyny o wysokości składowania 6,5 i 9 m zostały wyposażone w siedem doków ładunkowych z hydraulicznymi rampami samopoziomującymi oraz dwa podjazdy dla samochodów dostawczych. Inwestycja realizowana była w trzech etapach w latach 2005-2008. Oprócz Vetro, obiekt użytkowany jest obecnie przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe oraz Przedsiębiorstwo Handlowe Chemia.
- Cieszymy się, że lokalizacja, jakość i funkcjonalność powierzchni w naszym centrum logistyczno-magazynowym w Kowalach spełniła oczekiwania firmy Vetro. Obecnie cała część magazynowa kompleksu jest wynajęta. Sektor magazynowy to dynamicznie rozwijająca się część rynku nieruchomości komercyjnych, co dostrzegamy i uwzględniamy w naszych planach rozwojowych, inwestycyjnych – mówi Marcin Piątkowski, dyrektor ds. komercjalizacji w firmie Torus.
NASI PARTNERZY
Zaufali nam
KONTAKT
Jesteśmy zawsze otwarci na nowe talenty i ciekawe osobowości. Wyślij nam swoje CV lub napisz do nas, chętnie poznamy osoby gotowe tworzyć z nami Querco Team.
Querco Property Sp. z o.o.
ul. Uphagena 27
80-237 Gdańsk
NIP 5833181034
REGON 361835506